tisdag 8 april 2008

Utanför mitt fönster i spökparken....

.... hänger två stycken människor höööögt uppe i varsit träd med varsin motorsåg i högsta hugg. Det ser helt hystersiskt ut... alltså dom är nu högtst upp nästan i toppen på två JÄTTE-träd... det ser farligt ut kan jag tycka... & samtidigt får jag en längtan att få vara en av dom.. Jag har läst någonstans för länge sedan om att man kan utbilda sig till vad dom nu är & lära sig klättra upp i träden & såga ner grenar högt högt uppe, utan stegar & kranbilar & annat som kan förstöra marken runtomkring träden... men vad dom har för titel ... det minns jag inte nu...

*
Update: Nu vet jag, arborist heter det... det hänger ett helt gäng arborister i träden utanför mej :)

4 kommentarer:

Rudiegirl sa...

...och dom undra nog vem tjejen i fönstret är...

Lotta sa...

Ja säkert :)
Jag har ju beundrat dom hela dagen.. & hoppas att dom kommer tillbax imorrn... kanske går jag ner & bjuder dom på kaffe.. jag tycker dom verkar fika oroväckande sällan...

Anonym sa...

Arbortist det lät nästan otäckt. Fast å andra sidan brukar det stå Abort process i jobb datorn när jag bränner skivor.
/M

Lotta sa...

Otäcka eller inte, dom är as-coola när dom svingar sig runt i trädtopparna :)