onsdag 27 maj 2009

Rösterna är räknade typ

2 nya partier kom alltså in i gänget & jag vill skicka ett stort grattis till Albmuts Peter Rodhe just därför (synd bara att det inte är han som är partiledare där bara :)
Själv är jag nu mest intresserad av hur det gick med person-krysseri-räknandet eftersom jag satte mitt eget kryss rakt på Lars-Marcus Kuhmunen i Samelandspartiet.
*
Update: Lars-Marcus fick hela 17 kryss :), men kom inte me :(
Flest personkryss:
Håkan Jonsson, Jakt och fiskesamerna 460 st
Sara Larsson, Min geaidnu 215 st
Per Mikael Utsi, Guovssonásti 164 st
för mer valstatistik gå in på: http://www.val.se/val/same2009/roster.html
Update igen: Peter Rodhe, Albmut fick 10 fina kryss :)

12 kommentarer:

Mattsa sa...

Äsch, typiskt. Lars-Marcus fick 7 kryss fler än jag :)

Lotta sa...

Åå du fick 10 fina :)
Ni var bra båda två !!!
Nästa gång får ni göra ordentliga person-kampanjer med sjysta gratisprylar & fantastiska vallöften ;)

stella sweden sa...

hade nog röstat på fiskesamerna för jag tycker ju om fisk...så oinsatt jag är!

;)

stella sweden sa...

..blir det nånn ny bok snart eller?

stella sweden sa...

...U hur många har ni sålt? För jag undrar om kreativitet egentligen lönar sig..jag får in tjugotusen/år på mina målningar o jobbar dessutom så OM jag kunde fixa att ställa ut mer så kanske? För det är ju fan det jag vill bara...ja jisses att människor inte kan uppskatta oss så att vi kan överleva..de kreativa?

Lotta sa...

Nä du skulle inte alls rösta på det där fisk-partiet !!! ;)

Well, Köttjuven sålde slut & gick ihop... tror vi tryckte upp 300 ex... inget man blir rik på alls!

Språkboken 100 nordsamiska verb tryckte vi upp 1000 ex av & ligger på plus & drar in några fler kr... men den är inte heller nått man blir millionär på direkt...
Jag hoppas jag kan ta mej råd att skriva klart något mer.. vi får hålla tummarna & skrapa trisslotter under tiden så att inte kreativiteten blir inlåst ;)

kreativa målarkramar 2 U

Nils sa...

Tack för 100 nordsamiska verb.

Hörde jag någon säga ordbok?

Lotta sa...

Ååå va kul att du gillar den Nils :)))))) Använder du den mycke ?

Det fanns en seriös plan & ett påbörjat arbete med en ordbok, men den ligger på(eller under) is sedan ett bra tag.... Vi får hoppas att nån annan tar tag i den grejjen... Men en idé om en substantiv-bok har dykt upp så vi får se va som händer :)

Men jag säger "nordsamisk ordbok" så ofta jag kan... så det var kanske d du hörde ;)

Nils sa...

Jag kan inte säga att jag använder den mycket. Men jag har en liten fickordbok som jag använder rätt så frekvent.
http://i39.tinypic.com/30c3vyo.jpg

Nils sa...

Blev det en länk nu? Så man slipper copy paste...

Nils sa...

Hmm... i namnet. Jag borde lära mig HTML-taggar

Lotta sa...

Ok, den där blåa. É d den gamla ortografin i den va ???

Äh d funka ju bra å klicka på Nils för å komma till bilden... & jag borde åxå lära mej HTML-taggar !