tisdag 11 maj 2010

Cool samisk helg i Šthlm :))) Inspirerande !!!

I fredags var det samisk vårfest - här leker jag lite Lemmy under soundcheck... en lite gladare variant av Motörhead kanske :).. Senare blev det en bejublad konsert med DreamersDo (Mareno Nilsson & Lennart Lindgren) för kvällen förstärkt med Per Niila Stålka på jojk... Ruggigt bra !!!

Fullsatt konsert/festlokal :)

Ibland stod jag i baren :)

Tidigt på lördag morgon var det dags att rådda inför Giron Sámi Teáhter´s gästspel på Teater Pero i Stockholm... P-N, M & jag tog en liiten paus mitt i bärandet för att testa scenografin :) Senare fick vi uppleva en riktigt bra föreställning: Ovtta gouvvamánoija - En natt i februari. Efter allt detta var det dags för att äta middag med Same Ätnam-gänget som hade landsmöte i Stockholm under helgen. Kvällen avslutades på en härligt tokig efterfest med nya & gamla kompisar :)

Igår fick vi fint besök av ett coolt gäng från sameskolan i Gällivare & då tog några av oss stockholms-samer chansen att leka lite med dem på Skansen. Det slutade regna precis i rätt tid & vi sprang omkring som galningar & hade kuuuuuuul :)

För kärntruppen blev det avslutning efter god middag på ett coolt boule-hak... & det var jag som vann den andra omgången :))))

Inga kommentarer: