lördag 2 juni 2007

Inte så dumt att vara vaken.....

..... faran är bara att man kan bli lite dum av att inte sova.... Skitsamma, jag kanske inte kan längre.... sova alltså. Börja bli en vana nu att fiska upp tidningen direkt när den kommer vid fyra på morgonen & sitta & läsa utan kaffe..... eftersom mjölken av nån anledning alltid är slut vid den tiden... & jag kan inte dricka kaffe utan mjölk. Läste åxå ut Luftslottet imorse.... 701 sidor på 7 nätter... ja det kanske inte är så vansinningt snabbläst när jag tänker efter.... Problemet är bara att jag vill ha mer.... mer av Lisbeth Salander! Blir kanske svårt.
*
Ska packa ihop mej nu för å ta en repa ut på bystan å kolla in rabarbern.... har jag tur så kanske jag kan slumra i nått dike...

15 kommentarer:

Maria sa...

Du jobbade ju på bra där ute... grävde potatisland... vattnade och stod i! Du är väl värd en rabarberpaj honey!

Lotta sa...

1000-tack Dearest ! Det var så najs & gott !!!

Maria sa...

Hemligt här... eller...!?

Lotta sa...

Ja det gäller å va lite små-hemlig när man har same-säpo i hälarna ...

Anonym sa...

Várut ! vi vet dina fastrars skostorlek

Lotta sa...

Oups ... várut på dej själv, & ge faan i mina fastrars pjuck !

Villle sa...

På tal om Same-säpo så blev jag uppringd av en tant som typ bad om ursäkt, självmant, för att hon betett sig så hemskt. Det kändes jätteskönt.

Anonym sa...

Várut Villle ! vi vet redan den tantens skonummer, och vi är inte nöjda med att hon försöker byta skor med en svenne

Villle sa...

oh my god. nu känner jag mig bortkommen. det börjar bli obehagligt med all vetskap... och motsättningarna till på kuppen.

Simon Templar sa...

Vänta lite nu!
What's happening?
Var håller du hus L8-Lee?
Har same-säpo tagit dig?
Behöver du min hjälp?

Lotta sa...

Kära säpo i Sápmi, lägg ner nu, du skrämmer ju bort folk... ja till&med mej !

Tack Simon för att du vill ställa upp, men det är no danger on the roof för mej. Same-säpo har faktiskt ingen aaaning om var jag befinner mig serdu. Men det är någonstans där det är lite si & så med nätuppkopplingen.... (kod 846röd)

& det är inte lätt med bortkommen vetskap, det förstår jag Ville

Simon Templar sa...

Well, you have my number, I'm just a simple call away!

Lotta sa...

Jag träffar dig gärna idag Simon, Pizza i vanliga parken ? jag är dööhungrig !

Simon Templar sa...

En sån Pizza!

Lotta sa...

Mmmmmmm det va ju d