torsdag 20 september 2007

Ossian Elgström.... jag är besatt

I boken Lappalaiset inleds kapitlet "Jukkasjärvi" med denna bild på en sådan härlig karl, underbart !

Lite ren-porr

Men min besatthet kommer sig nog av alla fantastiska teckningar & akvareller med galen material-kännsla... otrolig detaljrikedom... en guldgruva för en slöjdare... jag bara dregglar...
*
Kunde bara inte låta bli.. besöket i antikvariatet slutade i ännu ett köp av en Ossian Elgström bok.... Skrivna på 20-talet i en rasbiologisk era & med massor av totalt politiskt inkorekta beskrivningar av människor är dom kanhända helt passé... men det skiter jag i... jag bara ääääälskar dessa böcker: Hyperboreer, Lappalaiset & Karesuandolapparna!!!

6 kommentarer:

Maria sa...

Åh guuud vilken härrrlig karl!!!

Lotta sa...

Ja jävlar va !
Så ska dom se ut !

Maria sa...

Jajjamensan!
Men hårknut mitt på skallen, skägg och puffärm... grrrrrrrr!

Lotta sa...

Mmmmmmm

Anonym sa...

Men vad är det för karl? Varför har han puffärmarn??

Lotta sa...

Ja du, han är för mej en helt okänd skönhet.... med osedvanligt god klädsmak helt enkelt..... o så är han mé i Lappalaiset... En cool snygging !