söndag 9 september 2007

Platt-TV .......

Nä jag ser hellre på Tjock-TV !
Jag har nu levat utan TV sedan i februari & jag har konstigt nog inte saknat den ett dugg. Jag har av någon outgrundlig anledning inte heller kollat på film.. har väl inte riktigt trott på att det skulle kännas OK att kolla i datorn.. Men häromdagen fick jag låna en DVD-film av Rudiegirl (som tittar extremt mycket på film & länge uttryckt stor oro över att jag inte hänger med i några som helst samtalsämnen nuförtiden) & idag när jag promenerade förbi videobutiken så hyrde jag faktiskt en film.
*
Jag har nu kommit fram till att det går alldeles utmärkt att kolla i datorn & att min fotölj i hörnet passar alldeles fantastiskt att sitta å kolla i... härom dagen såg jag alltså Gangsters som var apbra & skitsnygg, & idag såg jag Efter brylluppet & nu undrar jag hur jag har kunnat låta bli att kolla film på så länge...
*
Slötittade även på fotboll utan ljud i lördax & kom fram till att det är Tjock-TV som gäller, så om jag nu får en galen idé i vinter om att köpa TV... ja då blir den inte platt... den blir tjock... om det nu går att få tag på nån vill säga....

4 kommentarer:

Maria sa...

Du kan få köpa min tjock-tv när jag köper ny tunn-tv! Hur gick det i fotbollen egentligen... var det Zlatans gamla tjej som vann... eller!?

Maria sa...

Näe... inte säljer jag min tjock-tv heller - jag ska ju vara först med att vara tjock-retro!!!

Lotta sa...

Faaaan... jag som lixom gått här & siktat in mej på din tjock-TV... tänkte nästan att man kunde få köpa den väääääldigt billigt... men nu verkar d ju helt kört.... faaan !

& D måste nog vatt Zlatasn gamla tjej som vann... för varken sverige eller danmark blidde d ju...

Maria sa...

... eller tunn-tv heter det kanske...?

Go go Zlatans gamla tjej!!!