torsdag 18 oktober 2007

Det brinner i knutarna !

Jag är på praktik... jag jobbar... jag packar ihop hela min lägenhet iför stambytet... min symaskin går sönder... jag har ingen mat hemma... det kommer en massa trevliga typer & hälsar på & bara hänger... jag måste välja vad jag ska ha med mej & på mej dom närmsta 2 månaderna... jag ska flytta & va färdig här på lördag... & så ska jag göra ett kul jobb på söndag... jag är faktiskt liiiiite stressad nu ! Men det är galet kul : )
*
Update: Klockan är nu 21.45 & symaskins-akuten har ryckt ut & smidigt levererat en satans snygg & pålitlig Husqvarna från sent 50-tal... så nu fortsätter jobbet !
*
Update #2: Klockan är nu 02.14 & jag har sytt färdigt, härligt ! Jag ser mej omkring & ... ja hela mitt hem är faktiskt upp&ner vänt... svarta plastsäckar står huller om buller fyllda med kläder & tyger.... böcker, sladdar, cd-skivor, plastfickor, överfyllda papperskorgar.... & så dessa två enormt stora svarta draperier till råga på allt.... bäst att bara försöka somna ifrån alltsammans nu på direkten......
/ Natti-natti !

2 kommentarer:

Maria sa...

... det är tur att vi kan "poka" varandra när byxorna är tajta!!!

puss puss i röran!

Lotta sa...

Ja eller hur :)

Det lugnar kanske snart ner sej... så vi kan ta en krabba lajv i lugn & ro !