måndag 22 oktober 2007

I Årsta vill jag bo.... där har jag min familj.. å jag hittar nästan ööverallt .. men Årsta har blivit kallt..

Jar lallar på den gamla Orup-dängan mendans jag svär i natten över att jag missat sista tunnelbanan & tvärbanan... Ja Nu har jag äntligen flyttat ut ur min lägenhet i Vasastan (det är stambytar-tider...) & lättad har jag funnit en plats på jorden (i Årsta) där jag kan pusta ut efter nån veckas fruktansvärt ihop-packande & inplastande av mina prylar & möbler hemma... Men jag har inte vant mig vid att passa sista tåget så jag verkligen tar mej hem... jag är van att bara knalla hem... & att hem ligger just runt kvarteret... så den här gången fick det bli taxi... jag vet att det går bussar, men jag skyller på min hosta & hoppar in i droskan..

& ni som inte va på Konserhuset igår missade den sista bejublade föreställningen med Gycklargruppen !

6 kommentarer:

Maria sa...

Du är utmanad baby!

Lotta sa...

Bäjby det var det värsta... en duell såhär mitt på dagen... jag måste ha lite tid att tänka ba !

Maria sa...

Du får den tid du behöver honey!

Fikatanten sa...

Man blir sugen på kringlor när man ser bilden på de små härliga läderlapparna!

Lotta sa...

Jodu Fikatanten.... dom ser riktigt goa ut på min ära ;)

Maria sa...

Idag är det Skitsnygga Jävligt Smarta Kvinnors Internationella Dag så var snäll och skicka detta meddelande till någon du tycker passar den beskrivningen.

Var bussig och skicka inte tillbaka det till mig eftersom jag redan har fått det från en skitsnygg, jävligt smart kvinna !

Och kom ihåg mottot: "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp".

Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande

‘Hoho, kan nån ge mig lift!’
Ha en fortsatt underbar dag!