onsdag 16 januari 2008

Glen.. ok.. but... what the fuck is a Fiddich ???

Mmmmmm... idag kom det nybakt bröd till mej
En av dagens fina diskussioner rörde single maltwhiskyn Gelnfiddich & det uppstod en del frågor. Jag fick reda på att glen ska betyda typ dal på gaeliska..... men va faan é en fiddich ??????? Om ingen kommer upp med en bra bra betydelse på fiddich ganska snart tänker jag börja använda ordet lite som jag vill.... för det är ett väldigt fint ord...
Exempel:
  • Du ser lite hängig ut... va é ré för fiddich raring?
  • Äh nu får det banne mej va fiddich, jag går hem ögonaböj!
*
Evenemangstips: Vårsalongen på Liljevalchs den 25 jan, kolla in en av konstnärerna här: www.geocities.com/anders.sunna
*
*

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Har för mig att jag hört nån gång att det betyder "hjort"...(motsv. deer)...

Lotta sa...

Åå faan, tackar för upplysningen... skumt är d iallafall... What a lovely little FIDDICH trotting in the GLEN... låter som ... jag blir inte klok på detta !!