tisdag 6 oktober 2009

Sista rycket på Rådmansgatan


Såhär bor jag i min stora lägenhet just nu. Jag har en liten sovhörna i burspråket & en kontorsstol i köket bredvid min vattenkokare. Det ekar hur galet som helst för nu är det nästan helt tomt här. Jag har inga tallrikar märkte jag idag så jag åt på en skärbräda. Det gick bra. Diskmedlet tog slut, men jag har inte så mycket att diska förutom min kaffekopp & så den där skärbrädan förstås... Mitt kontor har jag flyttat till kompisen i Årsta där jag tänker bo tills jag har fixat ett nytt boställe... Kläder har jag inte alls särskilt mycket av har jag märkt, men verktyg har jag hur mycket som helst & böcker.. Böckerna ger jag bort & varje dag dyker det upp trevliga människor som botaniserar i min hylla & alla går de iväg härifrån glada & med några böcker under armen. Jag tror jag ska gå till optikern imorgon å fixa nya brillor... det är jag banne mej värd efter den här energikrävande flytten :)

4 kommentarer:

Maria sa...

Nejmen vad i hela fridens namn!!! Jag skulle ju komma över på söndagen!!! Sorry, min hjärna kokar över på jobbfrontsbestyr just nu!!! Är du hemma idag, så kan jag kika in efter jobbet!!!

Lotta sa...

ring eller messa när du slutar, jag tror säkert att jag är hemma :)

Gudrun sa...

Åh, du flyttar nu...Hoppas det känns bra att att avsluta denna epok och att du hittar något najs plejs så småningom, men fram till dess är det säkert mysigt att hänga i Årsta. Saknar er! Kram

Lotta sa...

Miss U 2 Guns !
Jo det kommer å kännas jättebra när allt är ute härifrån... jag är döööö trött på att packa & lyfta & bära grejor.. Jag längtar till Årsta så jag kan börja ta sikte framåt istället för å rota i gamla dammiga saker från förr :)
Kram kram snart ska vi ses !