måndag 12 april 2010

Stoor on Tour goes matförgiftning :( ... Drag - Narvik - Kiruna ... osv

Brrrrrrr .... igår landade jag i Kiruna efter en mardrömsresa i matförgiftningens efterdyningar... Vi fick för oss att laga min favoriträtt plodpannkaka & gick till butikken för att se om det fanns nå blod... & det fanns... fast det inte var renblod så tänkte vi att vi skulle prova... Det smakade gott & vi åt på kvällen... alla utom en av oss som inte gillar tanken på just blod... det var åxå bara den personen som inte spydde hela natten.... Fyyyyy Faaaan säger jag bara... & jag skulle resa med buss & tåg tillbaka till Kiruna dagen efter... jag vågade varken äta eller dricka & satt & skakade i frossa & illamående hela dagen.. Nu är jag väl egentligen bra... men jag kan inte riktigt äta... & definitivt inte dricka kaffe.... aldrig mer äta blodmat.... Det får bli ett nytt sorts liv... säkert bra det åxå. Det måste varit nått väldigt stort fel på det där blodet!!!!
Jag var mest rädd för att min farbror skulle bjuda på blodpalt igårkväll när jag kom t Kiruna... men som tur var så stod det inte på menyn... & nu vågar ingen ens nämna blod i mitt sällskap här :/

Inga kommentarer: