tisdag 17 juni 2008

Man är väl smyg-laestadian förihelvette !


Telefonsamtal sent på söndagkvällen:


  • Hallå, det är L8

  • Hej jag heter Gabriella & ringer från Radiotjänst

  • Hej hej

  • Känner du till Radiotjänst?

  • Eh.. nä

  • Det är vi som har hand om TV-licens-avgiften

  • Ok, ja just det

  • Har du glömt betala din TV-avgift, eller är det någon annan i hushållet som betalar din TV-avgift?

  • Jag har ingen TV

  • Nähä... men har du TV kort till din dator då?


  • Har du tänkt köpa TV kanske?

  • Jo det har jag faktiskt tänkt, jag hör av mig till er när den dagen kommer

  • ... jaha, hej då

  • Hej då

Skönt att kunna tala sanning... fast det var knappt att jag trodde på mej själv... varenda jävel har väl en TV ...om inte annat så iallafall i källaren eller i garderoben...


Men inte jag :)


(& jag har inga gardiner heller.... scary va!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Vi har inte heller nån TV (än) och har också fått flitig uppvaktning av Radiotjänst genom åren. Bäst är ju att de verkligen kommer och ringer på, jag trodde att det bara hände på film men inte i verkligheten. Kan det verkligen bära sig att fara runt sådär? (Men när man ber dem komma in blir de så ruskigt generade och vill inte.)

Lotta sa...

Hej Märit :)

Jag blir ju lite avundsjuk när jag hör att Radiotjänst har knackat på din dörr... det har dom aldrig gjort här hos mig... inte än.. jag vill ju åxå genera dom lite :)

PS. jag har inte fått reda på nått matnyttigt om Mr F Stoor ännu...