tisdag 8 juli 2008

On the road again

Nu har jag lämnat Årosjokk & Kiruna.... hämtat rullskidor & lunchat i Gällivare.... hämtat upp kompisen i Jokkmokk & sålt in böcker på Àjtte & kollat in den riktigt fantastiska elevutställningen där... lämnat kompisen till sitt öde... kört vidare till nästa kompis & avnjutit grillpartaj & rött vin i Gäddvik utanför Luleå .. sovit lunch nu & lyssnar på sommar på P1 & slöar....
*
Semestern börjar lida mot sitt slut & nu återstår nästan bara en 95-mila körning ner till Stockholm... ja med korta stopp i Umeå & Uppsala bara. Bilen är full av smutstvätt & fina minnen av allt & alla jag mött på vägen. Jag har & har haft det otroligt bra på min lilla resa & jag har kört många hundra mil. Nu hoppas jag bara att det kommer kännas coolt att sätta igång hemma igen....
*

Inga kommentarer: