torsdag 7 augusti 2008

Dagens utsikt är fördjävlig !!!

Min utsikt där jag ligger på soffan...
Full av energi skuttade jag iväg imorse för att först lämna tillbaka några filmer & för att sedan ta en lång & härligt promenad i duggregnet för att sedan ta mig an en nogrann nästan-slut-korrektur av verbhandboken. Det var bara det att jag skuttade lite fel... åthelvette fel faktiskt! Några härliga okontrollerade skutt nerför stentrappan mot Sveavägen & så landade jag fel... på sidan av foten som krachade högljutt & min glada promenad var slut redan efter en halv minut. Det gjorde så ont att jag stod på ett ben & hyperventilerade & slog mig själv i ansiktet för att leda bort uppmärksamheten från den galna smärtan i foten.
FAN FAN FAN !
Jag hoppade hem på ett ben & ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle linda foten jättehårt, ha den i högläge & lägga på is. Nå nu ligger jag med foten i högt ispaket på soffan & läser ett fantastiskt manuskript så jag har ju iallafall nått bra att göra... men det här känns bara föör onödigt.

4 kommentarer:

Maria sa...

Men va faaan har du gjort människa!!!???

Lotta sa...

Ja visst är det dumt !!!!

Men saken är den att idag är foten mycket mycket bättre, mystiskt mycket bättre faktiskt, så det går snabbt åt rätt håll...

Anonym sa...

säger ju det, sthlm är livsfarligt ;P

Lotta sa...

Marina: Ja hellre Njutånger va :)

..... bara det att jag äälskar Stockholm... fast nu haaatar jag den där stentrappan... den där jag tok-stukade foten i.,..