onsdag 1 oktober 2008

Stoor On Tour - Sthlm - Kiruna - Sthlm på sex dagar ! eller typ 300 mil i bil !

Stoor On Tour !
Vi lämnade Sthlm på söndag morgon

Vi såg Högakusten-bron i solsken & spenderade natten i Umeå. Pappa väckte mig före fyra nästa morgon & tvingade ut mig på vägarna i mörkret. Vi kom fram till Kiruna på eftermiddagen efter att ha gjort några trevliga stopp hos folk i Jokkmokk, Porjus & Gällivare.


På fredagen åkte vi hemmåt. Drack kaffe i Lina älv hos faster. Gjorde en bokförsäljnings-drive i Jokkmokk & åt lunch på Opera, köpte jokkmokkskorv & körde vidare mot Arvidsjaur där vi stannade i tre minuter.

Pappa såg nämligen en älg i Arvidsjaur som han ville posera med :)

Sedan blev det gasen i botten mot Sthlm. Vi körde på natten & pappa lämpade av mig klockan 03.17 på lördagsmorgonen utanför min port där jag fick ringa på & väcka upp min kusin från Lannavaara som kommit på besök tidigare på dagen.
*

Jag hann med galet mycket under resan. Träffade massor med fantastiska människor. Sålde många verbhandböcker, blev intervjuad på Sameradion, fick härliga lovord, hälsade på min sjuka farbror & tyckte som vanligt otroligt mycket om Kiruna :)

Inga kommentarer: