måndag 15 juni 2009

New license

För precis tio år sedan körde jag cool Indisk motorcykel, jag hade långt blont hår, en ring i näsan, tio ringar i öronen & jag hade just bestämt mig för att flytta till Enare i norra norra Finland för att plugga samiska ett år.
*
Idag är hojen såld sedan länge så jag får promenera runt på stan i kort guldbrunt hår (min alldeles egna fina hårfärg!!), jag har bara en ring kvar i ena örat & jag har just bestämt mej för att flytta på mej... jag vet ännu inte riktigt vars jag hamnar, men en liiten bit ska det iallafall flyttas & jag gillar slipsar :)

8 kommentarer:

Gudrun sa...

Visst är det härligt med förändringar...?
(obs ej ironi även om det kan verka så när det kommer från mig som är ganska konservativ...)

Lotta sa...

:)
Åå Gudrun...jag gillar förändringar... särskillt om JAG får bestämma vad som ska ändras...
Min största & konstigaste förändring är ändå att jag slutat färga håret & att jag helt plötsligt äääälskar min riktiga hårfärg... det trodde jag aldrig skulle ske :))))

Anonym sa...

om tio år kanske du är flintskallig och kör lasbil i skåne ;)
/hälsningar Q

Lotta sa...

Nämen jag måste väl inte bli flintis för å börja köra lastbil hörru!!

Lilla Eken sa...

Glad midsommar till dig också!
Ja du, jag slutade färga håret för cirkus tio år sedan jag med och upptäckte plötsligt samma sak; vad-var-det-för-fel-på-den-här-färgen-då?? Min egen är ju underbar, speciellt på sommaren när den börjar skimra i rödguld!
Men du... snart kommer de grå... börjar vi färga igen då tror du?

Jisses, det var länge sedan jag såg den filmen. Tror inte ens jag riktigt minns vad den handlar om.
Det är roligt att se på brittiska naturprogram när Irons är speaker. Då blir de så otroligt intressanta och liksom känslosamma. :-)
Kram från liten ek

Lotta sa...

Kram & glad midsommar Lilla Eken :)
& dom där gråa har har redan kommit hit, blir bara lite mer sjysst bling-bling-effekt så än sålänge är jag alldeles för nöjd för å tro att jag någonsin ska färga igen... men man veeet ju aldrig ;)

Anonym sa...

Glad midsommar!

För tio år sedan...
Hade precis bestämt mig för att åka och plugga samiska i Tromsö. Jag jobbade på ICA lapporten i Abisko och höll på mycket med min bil... Festade en del i Narvik och hade varit i Tromsö över befrielsedagen 17: maj. Då upptäckte jag Tromsö!

Lotta sa...

Glad midsommar till dej åxå !!!
Den självklara frågan blir dock.... vad hade du för frisyr i Tromsø & på ICA lapporten... & färgade du håret i andra nyanser än idag???
Dansa coolt runt midsommarstången img :)