torsdag 11 juni 2009

Ny balkongdörr... rakt ut i tomma intet

Igår bilade dom hål i väggen hemma... det blev en dörr som inte leder nånvart... men snart snart ska den leda ut på en balkong som jag kan äta frukost & ha balkongparty på :))))
*
Förra veckan avbeställde jag min tandläkartid. Jag ville slippa en onödig räkning & kände att jag gott kunde vänta till vintern med att kolla tänderna.... typiskt nog bjöd jag min vän på jättegoda oliver till middagen idag. Goda oliver med ruggigt hårda kärnor inuti. Kärnor som man lätt kan bita hårt i när man diskuterar livligt samtidigt som man äter. Ja jag bet alltså sönder en tand & måste ringa till tandläkaren tidigt som fan imorgon.... & det lär bli dyrt den här gången :(
*
Update: Tandläkaren hade inte tid förr´ns om en vecka... frågan är om jag nu måste dra till tandakuten för å fixa det här snabbt.... jag har ingen lust å pyssla med gamla tänder !!!

7 kommentarer:

Mattsa sa...

Jag drar ut tanden för en tusenlapp. Det är billigt.

Nils sa...

Fan vad surt med tanden. Jag förstår att du ville skjuta på tandläkartiden. För lite mer än ett år sedan så gjorde jag något liknande fast med cashewnötter. Min tandläkare hade inte tid så jag fick gå ned till CityAkuten Tand (Olof Palmes Gata) och få ett provisorium. Detta provisorium lever jag nu med... tandläkaren sa att det håller 1 vecka - 1 år och jag är nu inne på 1½ år~ huvaligen

Lotta sa...

Ja det låter ju billigt & bra Mattsa... men kanske att jag ändå lyssnar på Nils tips & knallar ner till CityAkuten här runt hörnet... jag vill ju inte utnyttna mina vänner att arbeta för sådana slavlöner :/

Det låter ju bra Nils att man kan få ett så långvarit provisoriskt tandjobb utfört ändå... jag håller tummarna för att din tand håller länge till & så får vi va lite försiktiga med cashewnötter, oliver & kola i framtiden :)

Anonym sa...

Laga tanden snabbt Lotta, jag vill också bli bjuden på middag. (kanske på balkongen?)
/hälsningar Q

Lotta sa...

Q jag borde verkligen laga tanden snabbt... den har alldeles för vassa kanter som skär i min tunga...
Ännu finnes ingen balkong att ha bjudning på... men om några veckors så :)

stella sweden sa...

suck så typiskt att när kvinna MINST har råd med DOm så ploppar de upp U ställer till elände!

Lotta sa...

Minst råd & minst lust Stella... fy som faan i ösregnet, elände är bara förnamnet !