tisdag 28 juli 2009

"En sån där kväll man minns & kommer ihåg"

Först fick jag en oväntad present mitt på dagen, en DVD om Strindberg & ett gulligt "hot" om att den ska ses i sällskap :) Sedan blev det färgstark middag med långa drinkar i många snabba timmar på Imperiet... så galet najs !!!
*

  • En blondin från Baskien jag inte sett på typ 11 år
  • En nordiskt lång fotograf i silverlamé
  • Ett spansktalande energiknippe som jobbar på Arlanda
  • En Michael Jackson lookalike med guldbaddräkt i drömande blick
  • En jävligt gullig skådis med den största prillan i världshistorien inbakad under läppen
  • En samisk kines i sin allra bästaste ålder
  • En snygg kostymör som sippade ingerfärsdrinkar m svartpepparströssel på
  • En mycket nyklippt man i kostym

Jag glömde helt bort min begynnande förkylning i detta fantastiska sällskap & upptäckte senare tranbärsjuicens ohämmade skönhet :)))

5 kommentarer:

Marina sa...

Vart är det du hänger egentligen?!

Lotta sa...

Vi gala-hängde på Imperiets uteservering på söder :)
Du skulle vart där !

Ola sa...

jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak: hur svär man på samiska språk/dialekter vi har en diskussion på flashbackforum du är givetvis välkommen dit!

Villle sa...

Jag vet inte vad flashbackforum är. Det låter lite negativt med flashbacks. Det är min första reaktion. Men att fundera över svordomar på samiska är ju däremot (?) relativt positivt. Biro är väl Djävulen. Och Sádan eller Sáhtan är Satan. Och Helvet är Helvetet. Så de orden kan du ju använda. De kan säkert kombineras på alla möjliga och omöjliga sätt. Men Biro brukar komma först. Typ Biro Sádan.

Lotta sa...

Thänx Ville för ditt värmande (!) utlägg :)
& till Fredimellanöstern vill jag påminna om att detta var alltså nordsamiska svordomar.. & att det ALLRA bästa språket att svära på enligt min mening... det är ju finska... & därför kör man gärna just alla svordomar & några mustiga könsord på finska för att lixom slippa svära på samiska ;)