torsdag 14 januari 2010

Helt lost mellan Globen & Stureby

Man med konstigt skägg
*
Idag gick jag vilse igen. Det börjar nästan bli pinsamt att jag inte inte hittar hem till min kompis. Jag kollade kartan innan jag jag drog hemifrån. Tog ut riktingen & promenerade iväg i värsta skoterdressen med dator i ryggsäcken. Det ska ta typ 30 minuter om man går genvägen så när jag hade gått i drygt 40 min ringde jag för & dubbelkolla var jag befann mig egentligen.... Det visade sig att jag hade svängt tvärt vänster där jag skulle gå rakt fram... Jag var nästan framme vid Nynäsvägen & totaaaalt helt fel... bara att vända om... jag hittade fram till en tunnelbanestation som tur var & kunde åka en bit... Men istället för 30 minuter så tog det iallafall över 2 timmar att komma fram... På hemvägen gick allt bra som tur var... fast det var mörkt så tog jag rätt genväg & nu tror jag att jag hittar.... (Det trodde jag iof förut åxå....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

;-)

Lotta sa...

Helt crazy äventyr... jag som verkligen har trott att mitt lokalsinne är på topp !!! Men så är det alltså icke - - -