lördag 30 januari 2010

Snöfestival & 25 grader kallt.... vill inte riktigt gå ut ännu ...

Igår var det nog nästan 30 minus här. Jag älskar mina svarta täckbyxor, randiga långkalsonger, tofsiga mössa, nya coola sjal & mina varma snygga nuvttagat. Vantarna mina är snygga men inte så varma... jag måste ha dubbla. Glasögonen immar igen & fryser fast på näsan så jag måste ha linser. I natt sov jag med linserna.... jag glömde ta ut dem.... det var inte så bra alls. Igår köpte jag en trisslott till mig & en till min farbror... vi vann båda 50 kronor... En riktig turdag... sedan var jag ute & testade Kirunas nattliv. Då struntade jag i täckbyxorna. Det var kallt men väldigt kul :)))

4 kommentarer:

Villle sa...

Lea nu somá lohkat du blogga :)

Vai don dieđát.

Mon in dieđe riekta manne, dat kánske lea nu ahte dat lea 1) čáppat, 2) das lea oanehis teavsttat, ja 3) das eai leat nu alla pretenšuvnnat. Dat lea várra buorre sisdoallu maid :)

Odne mon lean manname olggos. Mis lea beaivefeasta dáppe Hoteallas eahkedis (go beaivi ii oidno šat).

Lotta sa...

Giitu, giitu jag giitu :) Lea somá gullat ahte don leat dáppe mu luhte. Sávan dutnje buorre gaskaijabeaivefeastaevenemaŋa !

Villle sa...

:)

Ja lihkku vuoitimiin, förresten!

Lotta sa...

Giitu fas !
In dieđe jos galgá oastit ođđa triss lottet vai manná Sparbankenii... go ožžon nu ollu ruđaid :)