måndag 26 juli 2010

På vandring i Paradiset & jakten på det försvunna Samelägret !

Vi blev trötta på att bada & stack iväg på utflykt till skogen...

... & till Paradiset i Huddinge...

... vi hade hört om något Sameläger & hittade genast ledtrådar...

... det var bara att följa de gula markeringarna i Aslak Partapuolis fotspår...

... ibland fick man gå på en spång...

... ibland var det väldigt farligt...

... vi kom fram till en sjö... jag i mina röda sandaler :)

... jag doppade kameran under vattnet & plåtade grodyngel...

... så kom vi fram till platsen där det gamla Samelägret hade funnits & gick in i ett hus...

... P hade sandaler som funkar i branter ...

... vi såg inga tydliga lämningar förutom skrivna lappar...

... & en seite...

... & resterna av en sprängning... som tydligen var början till en kyrka...

... jo jag tyckte allt var så kul där i Paradiset :) ...

... på andra sidan viken finns ännu en seite som vi såg...

... vi hittade tillbaka till bilen efter en hel dag full av äventyr på nya stigar :)))

1 kommentar:

Unknown sa...

Kollade på kartan och insåg att större delen av min tonårstid, -65 och framåt, bodde jag ynka 10 km från detta paradis