söndag 25 juli 2010

Tidig söndagsmorgon efter regnig & härlig natt

I går kväll kom mörkret. Det där härliga höstmörkret. Sedan kom regnet & kylde ner hela stan. Härligt! Jag har drömt om ballonger & såpbubblor hela natten. Det blev faktiskt någon typ av höstmiddag igår. Lasagne med egenhändigt gjorda pastaplattor. Jag har aldrig gjort pasta själv förr faktiskt.

Vi började med en loppisrunda i Vårberg där det inköptes tangentbord, cool kepa & en liten gullig kastrull. I Vårbergs centrum hittade vi en helt fantastiskt galen affär som hade allt ifrån galna guldvaxdukar till pastamaskiner..... så det inköptes alltså en pastamaskin... & jag lade på minnet var jag kan få tag på guldvaxdukar om det skulle behövas i framtiden. Vi gjorde både lasagneplattor & ostfyllda raviolisar som smakade fantastiskt, & det var supersvettigt att knåda pastadegen & sedan veva som en galning.... och väldigt väldigt kul.... och gott :)))
Nu skulle jag vilja gå på morgonpromenad, men jag har inga långbyxor med mig & ingen jacka & paraply heller. Det känns inte alls som något shorts & sandalvänder idag .... äh jag tar väl en kopp kaffe till då :)

Inga kommentarer: