måndag 31 juli 2006

Drömmen Om Grönland... Eller Bara Gå Runt Å Vattna Blommor Hos Kompisarna Som Är På Semester...

Är det någonstans jag skulle vilja åka så är det faktiskt till Grönland.... fast jag undrar om det verkligen är så kul där... kanske är bara helt deppigt hela stället... kanske bara lixom är en fix idé jag har... det där med Grönland.... typ samma romantiska dröm som vissa har när dom vill åka till Sápmi & träffa samer... kanske är det samma-lika med Grönlandsdrömmen... kolla lite sälar.. snacka med Inuiter.... äta lite späck... åka med hundspann.. Försökte få mej en fribiljett idag ... men se den gubben gick inte...
Har varit på bevattnings-runda idag efter jobbet...& promenerat från Årsta & hem till Vasastan... varmt var det ... & några vita fläckar på min Stockholmskarta har jag utforskat....

7 kommentarer:

Maria sa...

jag är fortfarande otroooligt nyfiken på ditt detektivarbete!

Lotta sa...

Lite slump & tillfälligheter gjorde att jag snubblade på information som kunde leda vidare till konkret kunskap i våga-säga-hej-ämnet

Maria sa...

våga säg "hej" nudå!!!

Lotta sa...

Hmmm... nä

Lotta sa...

Hmmm... nä

Maria sa...

Snart hemma igen... vi må ses!

Lotta sa...

Åååå jag läängtar !