tisdag 9 januari 2007

Snabb-Havre-Kaffe & Torrkötts-Macka.....

Är ju laktosintollerant, så jag brukar köpa Valio´s laktosfria mjölk, & den är riktigt god. Men igår så besökte jag den tyska matvarubutiken som precis har flyttat in granne med mej, & dom hade ingen laktosfri... nåja, jag brukar ju fuska lite med vanlig mjölk, eftersom jag bara använder den vita drycken i kaffet. Men nu har jag lovat mig själv att iår så ska jag banne mej inte köpa nån jävla vanlig mjölk, jag får hellre klara mej utan om jag inte får tag på annat.
.
Jag hittade iallafal havre-dryck, & den är ju lite vit-gul sådär, & kan kanske funka fick jag för mej. Så jag köpte ett paket & gick hem för att testa.
.
Nu sitter jag med en kopp snabbkaffe med havredryck & 2 morotsbrödskivor med torrkött på & smaskar på min fina frukost.
.
Kaffet är inte så snyggt, det skär sig lite av havren & smakar lite välling, men man vänjer sig väl kan jag tänka.
.
PS. Jag lovar att köpa hem den där andra laktosfria tills du kommer på torsdag Mary.

8 kommentarer:

Maria sa...

Åååh tack du snälla! Det blir snabbkaffe va!? Annars kommer inte jag!

Lotta sa...

Snabbkaffe blir d såklart ! Only for You !

Maria sa...

ååååh... only for me!

Lotta sa...

Ja själv tar jag ju kok-kaffe... såklart...
men det viktigaste : jag har köpt laktosfria mjölken nu... så du slipper Havre-Kaffet! Se Ya Soon !

Maria sa...

Thank ya!
Grejt coffee!

Lotta sa...

Shiiit jag har inget kok-kaffe.. men jag har kaffeost i frysen... det kanske vore nått.. Eller ???

Maria sa...

...kanske... inte!

Lotta sa...

Äääh, va faan, du dricker ju bara kaffe på morgnarna ju... vi struntar i kaffet ( inte jag dock )
& käkar súshi istället va ?!