söndag 8 juli 2007

Torsk på Wolfgang !

Jag har sedan jag kom in till stan i förrgår baaaara kunnat lyssna på Mozart.... så jag blev givetvis alldeles till mej i trasorna när jag upptäckte att Kenneth Branagh´s film Trollflöjten faktiskt går på bio just nu... & dessutom på en av mina favoritbiografer Skandia... Så det blev alltså en sen kvällsföreställning för mej i går.... hääärligt, men jag blev nog mest sugen att gå på opera på Operan... Jag behöver lixom mera & större kristallkronor & mycket mer förgyllning i foajén & paus med champagne-sippande & tjocka röda heltäckningsmattor för att känna mej i riktig opera-stämning .....


2 kommentarer:

Maria sa...

Då kommer jag över med champagnen nu då...

Lotta sa...

Faan du glömde ju bubblet.... kanske lika bra... att jag inte är packad på tåget asså... vi spar den tills jag kommer hem !