måndag 12 januari 2009

En förväntansfull Sofia Jannok i Sthlm

foto: Lotta Willborg Stoor
*
På onsdag släpper Sofia Jannok sin nya platta Áššugáttis & det blir releasefestspelning på Nalen här i Stockholm, läs mer här. Idag träffade jag en förväntansfull Sofia i Brunogallerian på Söder och tog några bilder till nästa nummer av tidningen Dávgát. Hon sa att hon gillar att lyssna på Hello Saferide & jag hade ingen aning om vad det var för ett band, men nu när jag kollade upp dom så visar det sig att jag har lyssnat på dom typ varje dag den senaste månaden. Jag har nämligen ett usb-minne fullt med fantastisk musik som jag pluggat in direkt i stereon & där finns dom med, men jag har inte brytt mig om att kolla vilka grupper jag egentligen lyssnar på :/ Nu ska jag iallafall gå å lyssna på Sofia på onsdagkväll !!! (Kanske kommer Sofia Jannok rulla i mina högtalare hela nästa månad... det återstår att se ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad länge sedan jag har läst andras bloggar, vill bara säga "Hej Lotta, jag har varit här och hälsat på dig. Så bra att du verkar ha det bra" =)

Lotta sa...

Hej hej Vickan, det var trevligt att du hälsade på :)

stella sweden sa...

..ja brukar heller inte bry mig om VEM som spelar eller sjunger...ja bara lyssnar U njuter...Lite dumt kan jag tycka för att prata musik med andra det funkar ju inte då!

;)

Lotta sa...

Nä precis Stella, å även när jag faktiskt vet vem som sjunger så brukar jag ändå glömma bort vad dom heter... mitt namn-minne är lika med noll :/