lördag 10 januari 2009

Städnojja... nä inte mycke !

Jag läste SvD´s helgbilaga imorse och där berättade Mian Lodalen om sitt städdille. Hon njuter av sin egen kamp mot disk och dammråttor på hemmaplan men bryr sig inte om hur det ser ut hos andra. Jag började se mig omkring här hos mej... och blev tvungen att befria diskbänken från ett enormt lass av kastruller, tallrikar & annat griseri. Men disken är det lättaste att åtgärda sedan borde jag nog tagit en städsväng runt överallt annanstans.. men det har jag ingen lust med så det får vänta lite till :)
*
Förr brukade jag göra ett ordentligt städryck rätt ofta, men det verkar jag helt ha slutat med. Nuförtiden sopar jag bort det värsta och plockar bort grejjerna från golvet, men sen tar det stopp. Det är supertråkigt och man måste bara göra om det snart igen, så det är lixom lika så bra att vänta till nästa gång, och sedan är det bara att fortsätta skjuta upp hur länge som helst. Jag lider INTE av städdille helt klart, men jag gillar INTE heller att det är stökigt här... jag har rätt så länge lyckats med att allt ser OK ut på ytan, men nu börjar det faktiskt skina igenom... det bordet städas här... men inte idag !

2 kommentarer:

stella sweden sa...

...loong time since! Det händer saker imitt liv som tar all kraft o läsandet av andras bloggar har fått vika på sig....liksom städning U disk!

;)

Lotta sa...

I know the feeling sweetie !
Kramar to You