lördag 17 januari 2009

spacelugg

håret blir kortare & roligare
vädret blir kallare & jävligare

Efter min översvallande superpositiva kommentar på sameradion fick jag det bästa svaret när jag efteråt undrade om jag kanske var lite väl positiv: "Lotta det ska låta precis så! Det är iaf ingen utmaning att gnälla!"

Jag gnäller nog alldeles för sällan ändå, så det känns lite härligt att få totalsåga filmen Maria Larssons eviga ögonblick, jeeeezus jag blev så förbannad! Den var långsam, tråkig & historien om en alldeles för duktig kvinna som är gift med ett svin. Hon föder alldeles för många & för fula barn & eftersom hon är så "duktig" så lägger hon sin spirande fotografkarriär åt sidan & självklart blir det ingen romans med den där fotografen som hon gillar. Nä jag tål inte denna nostalgiska historia om denna tragiskt trogna kvinna som dör av svagt hjärta. Den var alldeles för lång, alldeles för passé & alldeles för deppig för mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe du ser så där härligt 80tals futuristiskt :D

Lotta sa...

Jodu, så kan det gå ;)

Villle sa...

Ja, det var någon häruppe som hade hört dig och sa att du var så himla bra och sa så jättesmarta saker, "precis såna där saker som man skulle vilja säga själv" :)

Men frågan är: Var kan man lyssna på inlägget? Var det på nyheterna eller på något program? Kan du lägga ut en länk?

Lotta sa...

Torsdag 15/1 ,Buorre iđit Sápmi 7.35

Villle sa...

Ååh, vad härligt att du var så otrooligt positiv :)
- Lät grymt bra.

Lilla Eken sa...

Åh jesus, nu måste man alltså se filmen bara för att se vad som var så dåligt... :-)
/I.

Lotta sa...

Ja Iann, om du vill bli uppretad, irriterad och samtidigt lätt sömnig så rekomenderar jag starkt denna annars överskattade rulle ;)

stella sweden sa...

...begriper att du tycker den var usel av din beskrivning...kvinnor som offrar sitt liv för små svin? U inte ger sig in i leken med fotografen? Herreguuud u amen vilken förebild!

;)

Lotta sa...

Rugggigt gubbig passé-bild om du frågar mej, nej jag säger bara: mana biipomohkkai Jan Troell !!!
;)