tisdag 15 augusti 2006

"Snillen" Spekulerar Om Grönland....... Telefonen Går Varm ...

  • Snömannen: Det är nog inte alls som man inbillar sig där... på Grönland va.. det är nog ingen höjdare egentligen
  • L8-Lee: Nä, fast jag inbillar mej att det är ganska så jävligt.. värre än i Norra Finland.... värre än i Enare lixom
  • Snömannen: Ja dom är nog fyllbultar hela gänget...
  • L8-Lee: Tänk om jag inte alls vill dit... egentligen
  • Snömannen: Jag tror du har fått nått Grönlandsdille bara.. det finns väl inget att göra där... fyrkantiga hus & ingenting att göra .... & så är det nog mycke is där... tänk dom som ska korsa den där isen... det tar nog flera månader har jag hört..
  • L8-Lee: Ja men jag ska ju fan inte ut å korsa nån jävla is heller... jag vill bara dit å kolla läget ett litet tag.. fast jag vill ju se en isbjörn.. det vill jag
  • Snömannen: Jag vet nån här i Kiruna som brukar åka dit när han är ledig.. va gör han där egentligen va? Han träffade några Inuiter på jobbet ett år... så nu kanske han hälsar på dom då....
  • L8-Lee: Alltså, jag har ju faktiskt en kusin som är där & jobbar.. tror han är där nu...
  • Snömannen: Men då kan du ju hälsa på honom då!!!
  • L8-Lee: Jag vet ju fan inte var han bor där!!!!!
  • Snömannen: Det är nog helt annat där... än vad man tror.. det är ju så stort så man tror det är bara runt... men om man tittar noga så är det fjordar.. fast man ser som dom inte... för det är så stort.... & så äter dom sura sälar å sånt...
  • L8-Lee: Det kan jag äta.. jag vågar prova!
  • Snömannen: Å fåglar åxå, som dom lägger i stenrösen bara... du måste äta annars vill dom inte ha dej som kompis.. å sälögon ger dom till barnen som apelsiner.. fast kokt sälkött det tror jag är bra... å val har jag ätit... det var gott.. jag åt det i Narvik.. grov-fibrigt.. smakade som däggdjur.. fast grov-fibrigt...
  • L8-Lee: Jag har aldrig ätit säl, det borde vara som kött som smakar fisk lixom..
  • Snömannen: Det är nog inte alls billigt att komma dit.. du måste nog långt bort i norra änden.. träffa dom som jagar.. det kan va nått.. dom dom inte vill jaga har nog flyttat till Nuuk... där bor bara dom som vill bort.. där finns nog Mc Donalds..där äter dom inte späck å sånt... inte så bra... åk norrut det är bättre!
  • L8-Lee: Dyrt & fullt av fyllon nää... nu låter det för tragiskt... jag vill hellre köpa en digitalkamera nu...

5 kommentarer:

Anonym sa...

"och musslorna sen,de färdigjästa som de äter direkt när de har skjutit en valross,en riktig delikatess"

Lotta sa...

Hmmm... nä där går gränsen... det där med musslor i varm valrossmage... det är nog för magstarkt för mej.... nej nej.. tacka vet jag kokt rentunga!!!

Maria sa...

Åååh, vi måste äta surströmming snart! Och kräftor!!!

Lotta sa...

Vi kan äta kräftor hos mej... om du tar hand om surströmmingsfesten hos dej... eller???

Anonym sa...

Har inte Anja sagt att hon jättegärna ville ha surströmmingsskiva hemma hos henne???