torsdag 6 november 2008

OoooooOperation Opera

Snabbduschade så jag blev av med äckliga, giftiga flamskyddet som jag har varit helmarinerad i den senaste veckan. Jag travade iväg till cafe Nero där det blev fantastisk fisksoppa & vitt vin till tidig middag. Oj.. det blev lite bråttom, vi förlorade tidsbegreppet, jag fick ett musselskal i vrångstrupen, vi småjoggade till Operan där vi med andarna i halsen, svetten rinnande i pannorna & vinet ångande ur strupen, kastade oss ner på 3:dje raden precis när musiken började.
*
Il trovatore - Guiseppe Verdi
*
En alldeles alldeles förskräcklig historia. Stoora stoora känslostormar. Barnamord. En korp. Olycklig kärlek. Rivalitet. Hämnd. Ond bråd död. En konstig scenografi. En massa bra låtar. Italjaaano. Bladguld... Hjääälp nu måste jag packa allt till jobbet imorgon... gonatt :)

5 kommentarer:

stella sweden sa...

O korpen sa...never moore...älskar den dikten o känner igen namnet på operan men letar i cdlådan o hittar den int (nyflyttad därför allt är hullerombuller men veeet att jag inte kan ha missat den)

Vicken upplevelse du hadd!

Lotta sa...

... The Raven..
Speglar i höjden & cd:ar i huller.. händelser i flyttkarusellen :)

Jo på Operan blir jag berörd som aldrig annars har jag kommit på... alldeles alldeles härligt

stella sweden sa...

alldeles alldeles ljuvligt o bli berörd...essensen!

Utan DENN dööör vi...o karrusella är en beröring utav bara hellsicke!

Stina sa...

Berörd är ordet! Jag älskar också opera men mest på OPERAN, det är mycket svårare att lyssna hemma i tveksamma högtalare. Verdi sa du, man kanske skulle gå och köpa en sista minutebiljett och få lite behövlig invärtes helkroppsmassage.

Lotta sa...

Stella: opera, karusell & idag verbrektionsbokprojejktsöndagxmöte ... beröringspunkterna härjar fritt :)

Stina: jo det är ju på Operan som jag känner nå så galet starkt så det är inte klokt.., hemma i stereon är det najs... men inte lika starkt som i bladguldets & sammetsridåernas paradis vill jag lova.

Tror det var sista föreställningen i torsdax på Trubaduren, men det finns säkert nån annan tokig opera du kan få massage av i sista minuten!!!