torsdag 13 november 2008

Upside down... å så Shakespeare

Hamlet på Dramaten :)
.
Mitt liv är helt uppåner numer. Ena dagen ett helvette & nästa helt tvärtom. Igår var det skit & idag började med den påbörjade utredningen, kanske inte så kul men den rullar framåt & måste ju leda till nått bra, men det här börjar suga musten ur mej, så jag somnade utmattad på soffan en stund. Så ringer en räddare & väcker mej med orden: "har du sett Hamlet för många gånger?"... "Jag har en biljett till dej till i kväll"... Sanningen är att jag aldrig har sett nån Hamletföreställning.. ja på TV nångång förstås men inte live. Längst fram satt vi & fick Hamlets spott & dräggel i knät.. fyy va härligt!!! Min räddare var inte så imponerad & drog förskräckt i pausen, men jag blev förtrollad... jo det är så... Så snyggt... så balla skådisar... så bra musik (jo det är sant)... så många soffor... så svart ridå i sammet... så bra så bra så bra... I like it ! Precis va jag behövde... även om jag egentligen borde ha stannat hemma å jobbat... Vilken tur jag hade!
*
Update: Jag har ju visst sett Hamlet förut... i Jukkasjärvi för några år sen... i 25 kraders kyla utomhus sittande på & omringade av is... en föreställning på samiska... jo nu minns jag... fast mest att det var jävligt kallt...

5 kommentarer:

stella sweden sa...

Jisses vicken upplevelse!
Me like HIM to har sett Shakespear i typ elva år i en utomhusteater...gammal ruin...på minlillajävlaö o de är alltid maaagiskt men minns inga soffor i Hamlett fast ja veet att jag sett DEN pjäsen? Näää...inga soffor...

Kan du översätta Ráhkisvuohta till en njufuken dam?

Lotta sa...

Ja de va en galen dag som sluta så bra:)
Dom där sofforna var nog nått helt nytt påfund... säkert 8 stycken va re iaf... livet kan ju både börja å sluta i en soffa ;)

Å nu kom jag på att jag åxå sett Hamlet utomhus minsann, i Jukkasjärvi... i en teater byggd av is & utan soffor.. ja det var kallt vill jag lova... säkert skönare i ruin p Gotland :)

Ráhkisvuohta = Kärlek

stella sweden sa...

Åhhhhh de jävla ishotellet i Jukkasjärvi som jag besökt såååå många gånger....url...

;)

Kärrrlek...jooo...thanksgaddforgalna dar!

stella sweden sa...

...samlar på ord o har noterat i min lilla svarrrrta...Ráhkisvuohta = Kärrrlek

Lotta sa...

kärlek i svart bok... jo det låter som en bra samling :)