söndag 7 mars 2010

Jag hann ut

Har jag sagt att jag letar efter skatter ? Det är iallafall barnsligt kul ! Jag & J & F har hittat en ihop alldeles här i närheten & så hittade jag en själv i förrgår vilket gjorde mig otroligt stolt. Idag (eller igår, för nu är det mitt i natten) innan solen gick ner skulle vi leta efter en tillsammans. Den ligger lite oländigt till såhär på vintern kanske. Först skulle vi hitta varandra och det var lättare sagt än gjort. Jag började med att nästan gå fel men eftersom jag vände i tid så stötte jag på J & hund efter en liten stund. F ringde & undrade var vi höll hus & J förklarade. Vi gick mot F men F fanns inte där F skulle vara så J & jag väntade vid en skidbacke tills att F dök upp bakom fel kulle.
Vi hittade en upptrampad stig som slingrade sig uppför det rätta berget & mot vår skatt. Stället där skatten ska vara gömd hittade vi snabbt, men eftersom det är galet mycket snö så blev det ett ganska svårt letande. F som inte hade några strumpor i skorna väntade på stigen med hund & gav upp efter en kvart & drog. J & jag letade ihärdigt vidare bland häftiga stenformationer & grävde som galningar i snön som om det var guld vi skulle finna. Efter ett bra tag så fick vi ändå se oss besegrade & insåg att vi måste vänta till våren innan just den här skatten går att få fram... Jag är iallafall glad att jag hade strumpor i skorna & vantar & täckbyxor för jag kom hem som en snögubbe :)))

Inga kommentarer: