onsdag 18 oktober 2006

Först Bistro... sedan Grillen...

En liten runda på kvarterets barer blev det igår. Spetskompetensen, En som läser samiska, en med mycket svenskt namn(döpt efter han som hette von Fersen) & så jag.... Mina fördomar om människor som läser samiska bara befästs.... Hur kan ett så vackert språk dra till sig så många människor från så märkliga planeter? Jag blir så obeskrivligt sömnig av att det fortfarande 2006 mest är religiösa människor, eller andra som är yra i mössan som har tillräkligt driv att lära sig små språk... när man skämtsamt säger att "sedan när jag är färdigutbildad, då jävlar ska jag flytta upp & frälsa lappar"... & pojkvännen säger "ja det är bra att präster tjänar så mycket pengar, du får försörja mej i norrland.... jag ska bara supa, inget annat".... Då är det då inte min humor & jag är så glad att jag gick ur Svenska Kyrkan när jag var typ 16 år.......
Jag måste säga: Det finns ingen konkurens.... gör dig en karriär innom "det samiska" vettja!
Bland det värsta jag vet: Fulla jobbiga männniskor
Nu ska jag: Göra läxan i samiska..... jag måste nog snart sluta läsa det här ämnet... jag känner mej mindre & mindre hemma i denna här märkliga-världen...
Tacka vet jag POTATIS !

2 kommentarer:

Anonym sa...

potatis är bäst!

Villle sa...

Barnslig stil, tycker jag.