måndag 25 december 2006

Allsång ända in på småtimmarna.... & jul-Norén.. fast jag var bara publik..

När jag får vingla hemåt strax efter kl fem på juldaxmorronen... & ny musik har skapats.... & jag trallar på den.... I wannaaa gooooo moooooonooooooooooooo ! .... glad över att det var andra som fick flippa ut iår... ja då börjar jag banne mej nästan tro på han .... Tompten..
.
..... & den detornerade bomben iår bestod i att... en mycket yngre flickvän (klädd helt i tomterött)... till en mycket äldre båtägare (med bister uppsyn & tillika vän till värden).. vill leka en lek... typ pest eller kolera.... & efter några inte alltför galna val så kommer någon på en fråga(han som även ställde mig frågan -vilka av dom här snubbarnas ex är du då.... ååå faan du är lixom här endå... coolt!)... nå frågan lydde som såhär: Om du måste välja mellan din flickvän & din träbåt, vad väljler du då?... & den äldre båtägaren svarar.... ingenting alls... vilket får den mycket yngre flickvännen att (mycket passande för årstiden) se rött....
.
Ja & sen var cirkusen igång... många turer blev det... som en Julaftonsfars.. från första parkett var jag med om, det smälldes i dörrar... folk & hundar kom & gick.... & mitt eget liv tedde sig utomordentligt harmoniskt..... ( som om jag nåååågonsin trott något annat...)

10 kommentarer:

Maria sa...

Åh jag är happy här! Ingen Norénpjäs... när det brändes gick jag och lade mig raklång på golvet och djupandades... och längtade hem en smula! Men här var inte i närheten av där verkar det som! Kommer hem imorgon! Puss

Lotta sa...

Spännande var bara förnamnet på tillställningen ! Oerhört skönt att stå utanför alltihopa ! Välkommen hem till friden ! Puss Puss

Anonym sa...

Det stråååååååååålar en stjäääääääääärnaaaaaaaaaaa...

Anonym sa...

Det skråååålar en toooompteee

Lotta sa...

Åååå Tompten, jag visste väl att du fanns ändå!

Anonym sa...

Nu har jag fått portvinsnäsa! Inte bra, men den botar jag med lite raj-raj i Folkets park! Är det raj-raj i Folkets park ikväll? Eller får jag sitta i bilen på parkeringen och dricka slurkar ur termosen utan dans till luden orkester?

Anonym sa...

Oj, jag tror att jag ringde fel!

Anonym sa...

Förlåt mig!

Anonym sa...

Fast nu får du undra lite!

Lotta sa...

Eeeeh, nu är jag lite paff... kan det vara .... Tompten... nu igen ?