lördag 2 december 2006

En Hektiskt Morgon....

Ring-Ring .... Telefonen ringer.. hela sängen skakar... nån på andra linjen skriker att: ... määään faan sååååååver du sååå hääär daaaags, jaaag ääär nere paåå gatan nuu!... Jag hann precis slänga på mej en avslappnad outfit så står Jokkmokkarn utanför dörrn & ringer på. 7 minuter senare... när vi sitter & dricker kaffe.... så ringer det på dörrn igen... nu är det en granne som vill snacka om nått problem om nått & kommer in & står & dräller en bra stund... & precis när grannen gått ut & jag äntligen får börja sippa på mitt efterlängtade morgonkaffe... ja då ringer det i telefonen.. som jag inte hittar ... så jag får springa runt & leta medans den ruggiga ringsignalen bara fortsätter att skrälla... jag svarar tillslut & får en fråga om vi inte ska luncha på stan snart.. men snälla rara... jag har ju inte ens ätit frukost... men fan det låter ändå som en bra bra idé.. Oj oj oj... vilken morgon.... blev alldeles matt.....

Inga kommentarer: