söndag 1 april 2007

Blodplättar !

Ok, nu har jag väntat länge.. men ingen verkar riktig veta... eller så är det ingen som vill berätta.. jag vill göra blodplättar ... eller blodpannkaka.. & jag är riktigt dåårlig på pannkakor över huvudtaget... så jag ringde upp till Årosjokk igår... & fick ... några snurriga svar:
*
Nr 1.
Tag 50% blod & 50% vatten
Blanda bara .i salt, ungefär en msk... eller mindre.. kanske 2 tsk..
Mjöl
Kanske ägg
Vispa inte för länge bara, för då blir det segt !
*
Nr 2.
Tag inge ägg, det behövs inte
Tag fläsk eller bacon & stek till
Nej inte sirap, det är bara för barn... & Jokkmokkare...
*
Nr 3.
½ liter mjölk
½ liter blod
1-1½ tsk salt
Mjöl
Stek

5 kommentarer:

Lotta sa...

fint, va?

Anonym sa...

ja just det...blod,vatten,mjöl,salt...
så kanske det var...
men sirap till ska det va..
absolut...fast jag kanske är en jokkmokkare

Maria sa...

Jag håller mig till vita blodkroppar!

Lotta sa...

Tar du inte mjölk Snowman??? Det tänker jag göra ! Alltså laktosfri mjölk !

Lotta sa...

Maria, du skulle prova detta, det är mumsigt som attan med sirap på, vare sig man är Jokkmokkare eller inte !