söndag 1 april 2007

Så Gott Det Var Med Blodpannkakorna !! Blodplättar - Blodpannkaka - Bloodypancakes

Jag gjorde såhär:

  • En flaska renblod
  • En flaska Valio laktosfri mellanmjölk dryck
  • 2 tsk salt
  • Vetemjöl, så mycket att det blev en sjysst smet
  • Smör att steka i

Det gick så bra & var så gott sååå! Vi hade dessutom stekt bacon, purjolök & champinjoner på.. & så sirap förståss.. & så kunde man välja lingonsylt som extra tillbehör. Gott & inte svårt att göra.. till & med jag som aldrig har lyckats med pannkakor förr fick till det idag...

Det måste vara det bästa som finns... Blod, Smör, Mjöl & Sirap... inte det smalaste allternativet.. men en svårslagen delikatess !

3 kommentarer:

Maria sa...

oj... det här var lite magstarkt så här på morgonen innan frukost...

Villle sa...

Men det var otroligt gott. Det var fantastiskt gott. Det var verkligen gott.

Lotta sa...

Dom var till & med goda kalla nu till middag... med sirap på.. jag ska börja äta sånt här oftare.... Maria, du får komma en torsdag så ska jag bjuda dej en smakbit... om inte du gillar dom så kan säkert Villle äta upp din portion åxå... eller så gör jag d !