måndag 6 februari 2006

Det är Samiska Nationaldagen idag!


Okidoki mina vänner, hur firar ni vår natioanaldag då???
Själv började jag med att gå till fantastiske T, och fixa till frisyren och "ny" färgsättning på håret, så nu känner jag mej som om att jag har en riktig Lee-frilla som bara kommer att bli bättre när den blir längre... saaatan va bra!! T, sa att jag nog är lite mano-depre.... ja fast mer mano.. iallafall just nu... själv tycker jag nog att det låter rätt så fint, skönt att ha fått en diagnos iallafall!!
Gick förbi O, på hemvägen och drack lite kaffe och ville inte följa med och spela hockey, nää hockey vill jag iiinte spela, iallafall inte idag!! Nu försöker jag plugga, men de é ju bra mycke roligare o skriva här.... Så kom S, förbi och vi åt semlor och jag fick höra det senaste skvallret från Jokkmokks marknad, det lät som kallt och "fylligt" som vanligt... fast B, ringde igår och var alldeles lyyrisk över sin marknadsupplevlese, så man ser nog olika på saken beroende på intagandet.....

5 kommentarer:

Maria sa...

Ja, jag hörde det på radion i morse... det var någon "Kristina" som var ordförande i sameföreningen i Stockholm som pratade - någon du känner?

Lotta sa...

Eivor Huuva är ordförande är ordförande o Viktoria är vice....

Rudiegirl sa...

förra året vid den här tiden var jag en liten (men lång) samepojke med flätor....

Anonym sa...

Rudiegirl, var jag din pappa då?

Maria sa...

Är JAG "Kristina" nu?