måndag 27 februari 2006

Nu har jag gått och blivit Hårdrocks-trummis !


Träffade V, på en nästan tom & saggig bar igår & tog två sena öl, runt i vår diskusion flyger små snuskiga insekter. När jag följde en av de många öl-flugorna med blicken, fastnade jag en stund vid TVn i taket.. Vem får jag syn på om inte Tommy Lee!! Nått program om att han pluggar på college.
Trummisen i det näranog utdöda Mötley Crue har ju samma efternamn som jag! Jag känner både sammhörighet och medlidande med Tommy, ja hela bandet faktiskt. Snubben är ju både student som jag och så har vi samma efternamn, det gör oss banne mej till släktingar, vi pratar ju samma språk åxå, jag kan ju sjunga med i texterna från 80-talet & några tatueringar har jag ju så, ja jag tycker mej rent av känna mej som en medlem i bandet.
Jag antar att jag kommer att ha rätt så fullt upp här framöver med min nya identitet som bandmedlem, blir säkert mycket repande och så måste vi ju ut på turné. Måste sy nya kläder så det syns att jag tillhör bandet, ska se till att hitta markörerna! Tommy är väl inte ihop mé Pamela längre, så det är väl lika så bra att vi börjar dejta åxå.. vi é ju bara släkt på mycket långt håll.
Så tills jag konverterar till nått annat säger jag bara
"shout at the devil"!

9 kommentarer:

Maria sa...

Holy Christ!
Och jag måste skaffa nya vänner... eller behöver du någon som syr sparkdräkterna åt dig?

Lotta sa...

Tänk att jag är med i Mötley Crue, jag tror ska komponera en låt eller två!

Maria sa...

...ja, jag vet knappt vad jag ska tro...

Lotta sa...

Om du visste hur mycket jag förstår ditt "knapp-troende" !

Anonym sa...

Jag förstår Dig!

Anonym sa...

Jag ser att du kommer att slå dig varm. Beat it! ;-)

Lotta sa...

Jo, varm och trött blev jag, tror jag ska lägga ner trummpinnarna för ett bra tag nu!

Villle sa...

me like it,

grymt. du har fattat precis. detta var ovanligt lyckat. och erkänn att du plötsligt har ett roligare liv, nu när du frigjort dig från ditt svenska arv och blivit Lee-are. Jag tror typ det. Jag hoppas verkligen att du inte är så ironisk i ditt skrivande som du försöker låta.

kram // v

Lotta sa...

Villle: Det kändes lite skumt bara.. att säga att jag spelar mé Mötley Crue, ingen som trodde på mej, allra minst dom andra i bandet, jag bildar hellre ett eget annat band, med mycket bättre namn! Kram // L