onsdag 12 december 2007

God ljus morgon !

07.45 ringer det på dörren.... Diiiiiiing Dåååång.....

  • "Hej, oj, det var inte meningen att väcka dig, men det var du som hade problem med elen va. Ja & nu är jag här för att fixa den!"

Yrvaken & rufsig släpper jag harklande in el-mannen & stapplar sedan in i köket för att koka morgonkaffe. Det visar sig efter en stund att det är samma typ som har ringt & väckt mej ett otal gånger för att ställa frågor om olika elinstallatoner i mitt hem medans jag bodde i exil i Årsta., & jag hör aldrig riktig vad han säger...Men nu gör det ingenting han fick lampan i hallen att funka & så ska han dra om nån skum ledning som var olaglig.... så allt är förlåtet! Varde Ljus !

2 kommentarer:

Maria sa...

Just ja, jag skulle ju tagga sju andra bloggare också! Så, du är en av dem... vilka är dina sju önskningar inför julen?

Lotta sa...

Hmmm.. jag har ju inte fått en julklapp sen julen 73 typ.. så jag har inte behövt fundera i dom banorna :)