lördag 22 december 2007

Släktforskaren i natten :)

Jag möts av mail av en nattforskare när jag kommer hem efter julölen:

-Hittade några släktdrag hahahahaha
en kommentar är:
kallades för "Mylly", eftersom han "var så pratsjuk, att han gnodde som en kvarn"

'
-Visste du att du har en släkting som var en av missionären August Lundbergs i Lannavaara främsta medhjälpare; de reste bl.a. tillsammans på en predikoresa till Norge 1892. Han bidrog tillsammans med Lundberg att utforma den riktning inom laestadianismen, som kallas öst-laestadianism.
*
Å jag som trodde att jag bara var smyg-laestus... bara hade dom där sidorna som visar sig i mitt val av inredning.. ja som att jag inte har gardiner (eller djävulens kallsonger), blommor eller TV... & så visar det sig att jag bär på en skugga av ansvaret till roten av allt det onda.... Mamma Mia jag känner att jag måste ut & missionera...
*
.... eller så finns det en mening i att jag i några dagar har känt ett starkt behov att inköpa en blomma..... & faktiskt drömt lite småperversa drömmar om en köksgardin :)

Inga kommentarer: