torsdag 19 februari 2009

Älsklingssko

Jag har länge haft dille på röda skor. Det spelar egentligen inger roll vad det är för stil, bara dom är väldigt röda. Nu var det länge sedan jag köpte skor överhuvudtaget, men såhär på vintern så är de här mina absoluta favoriter. Lätta, varma & givetvis väldigt röda. Jag tittade drömande på mina galna röda boots igår, men hur snygga dom än är så pallar jag inte att gå i så obekväma skapelser, så jag tog ändå på mig de här röda stadsvandringskängorna. För några dagar sedan gick jag med en vän genom Gamla stan & i ett skyltfönster såg jag ett par röda näbbskor.... en dröm för mej... snyggt snyggt snyggt !

10 kommentarer:

Stina sa...

Jag älskar också röda skor! Har man ett par röda kängor eller pumps eller gympaskor så spelar det ingen roll vilka paltor man har för övrigt. Man känner sig röd-chic och härligt småstöddig i sina röda fötter.

Anonym sa...

du får väll önska dig ett par i födelsedagspresent :-)

Lotta sa...

Stina: Ja precis! Det gör att man kan gå runt & se lite halvskrotig ut förövrigt & ändå va lite fin :)

Nils: Det värsta är att jag fyllde år i förrgår så då måste jag ju vänta ett helt ååååår på den presenten... kanske skulle jag kunna ge mej själv ett lite försenat paket förstås.. men min skobudget ger inte riktigt utrymme för det just nu... :(

Lotta sa...

Update: Jag läser just nu boken Nextopia där Micael Dahlén menar att man är som lyckligast precis innan man uppnår eller får något, att förväntningen är den bästa tiden. Så jag lever alltså nu i en lycklig förväntan i drömmen om de röda näbbskorna :)))))

Anonym sa...

Oj, jag trodde det var Nalle Puh som filosoferade om när håningen är som godast.. när man äter eller precis innan man äter håning.

PS: Grattis i efterskott :-)

Lotta sa...

Tack så mycket för efterskottet :)
Ja det kunde man ju ge sig katten på; att det var Nalle Puh som låg bakom det hela :)
Jag tror just nu på att honingen smakar godast precis innan man äter den!

stella sweden sa...

..ojojojoj...jag har gjort en målning som heter de röda skorna...har även jag dille på just RÖÖÖDA skor...röööda rosor...röööda järrtan...röööda l8ttor!

;)

Lotta sa...

Röda dillen = fina dillen ;)

stella sweden sa...

yehaaa...likt lavasprut from hell? Rött som jag blir sjuk av men älskar så mycket...så det får räcka med ett par röda skor eller en liten glutt röd färg på en målning...

Lotta sa...

Jag älskar lavasprut... fast det är ju livsfarligt... iallafall på nära håll..