fredag 19 februari 2010

En ridå-galnings våta dröm :)

Jag öppnade kuvertet & när jag plockat ut biljetten stod att läsa ngt i en spretig stil...
*
Jag har firat med att gå på genrepet av Sommarnattens leende på Stadsteatern :) En härlig, rolig, välspelad & snygg show med operasångare, lite snusk & ett fullkomligt oräkneligt antal ridåer som faller dramatiskt genom hela första akten. Man kan säga att det enda som möjligen fattas för min personliga böjelse för ridåer är väl guldfransarna ;) Hela ensemblen är tight, men jag lyssnar särskilt på Pia Johansson när hon sjunger Send in The Clowns, så fantastiskt galet bra så man får rysningar (Det är dessutom jävligt coolt med en same på Stadsteaterns stora scen) & så ler jag när jag hör Peter Gardiners fina Dumma människor.

foto: Elisabeth Toll

Inga kommentarer: