tisdag 27 november 2007

Jag har fått ett härligt mail :

Hej, Lotta!
Det var längesen!Jag har ju tänkt på Dig, av och till, ex vis då jag är på Djurgården...Jag såg Dig i ett inslag av Aktuellt / Rapport. Nordiska Muséet och samer... Då tänkte jag, att jag ville höra av mig till Dig!Sist vi sågs, kan det ha varit på Brunnsgatan? Ja, sen så flyttade vi ju till Tegeluddsvägen, men jag tror inte att Du har jobbat där!?I den tiden, fick jag kontakt med en norsk tjej, Linda. Hon erbjöd mig, att jag skulle få flytta in till henne i Norge. Så jag gjorde det, och kom till Ramnes i Re kommune i Vestfold fylke, på Östlandet av Norge. Tio mil söder om Oslo. Men det gick ju inte alls bra med det där!! Det funkade inte, rätt o slätt... Det där med kärleken, den kärleken. Så jag måste flytta ut från Linda's bostad! Men det var svårt att komma tillbaka till Haninge i Stockholm! Dels hadde lägenheterna blivit så dyra i insats, och dels var det lång kö till hyres-rätter. Så jag fick en egen lägenhet i Ramnes, faktiskt på samma gata som Linda! Och idag, är vi världens bästa vänner! Vi träffas dagligen, hart när. Det var alltså bara kärleken, som inte gick så bra...Jag blev förtidspensionär, pga upptäckten av att jag hade "Asberger-syndrom". Men, jag är fullt versam ändå...Måndag. Då kommer det en tant från kommunen, som skall städa hemma hos mig. Hemsamarit, eller s k boveileder. Någon kväll / månad, är jag på parti-Grupp-möte. Jag är lokal-politiker, och var nominerad i det sista kommunvalet - fast vi fick inte så många röster... Tisdag. Jobbar på en pastorsexpedition / kyrkokontor. Förer bok: Barndop, konfirmerade och begravningar. Så tar jag någon telefon o så. Så har jag hand om posten... Varannan tisdagsförmiddag, har vi stabsmöte, då skall det diskuteras om massa saker, som har med våra fem kyrkor och sex församlingaratt göra. På kvällsttid, är jag stöttekontakt för en funktionshämmad farbror. Det är ungeför, som en personlig assistent.Onsdag. Är på ett dagis, som sago-farbror / leseravn. Läser en så där fem à sju böcker, för barna... På sommartid, klipper jag gräsmatta, hos en gammal tant... Torsdag. Eftermidag, är då på kyrkokontoret.Varannan fredag. Är stöttekontakt för den förre sambon, Linda. Söndag. Jobbar i kyrkan. Assisterar barndop, läser texter i Gudtjänsten, assisterar präsen i samband av utdelandet av Nattvarden. Räknar kollekten... Inte varje söndag, men ändå...Jag o Linda, kommer till Stockholm ungefär en à två ggr / år. Vi bor då på en camping-stuga på Gålö - åker runt och hälsar på vänner o bekanta, ex vis LFAB. Även mina två systrar o deras familjer... Det är kul, vet Du...Hur har Du det da'? Har Du jobb? Familj? Har Du det bra? Ja, Du kanske kan höra av Dig, och berätta lite, om hur det förhåller sig! Det hadde varit trevligt, Lotta!
Jag tror att det blir bra så här så länge, och säger
Många hälsningar XXX

Inga kommentarer: