lördag 4 november 2006

Kunglig Majestät Pluralis ... på kulturhuset

Grammatik på hög nivå
Idag är jag som ny.... Jag ÄR en utpräglad Borgarbracka & Rojalistragata jag... med betoningen på just utpräglad.... I denna nya skepnad av flärd & högmod svepte jag in på Peter Johanssons utställning Kunglig Majestät Pluralis & bara kved av vällust över all svulstiga textilklädda socklar omkring mej....
"Peter Johansson förundras över förvandlingen som sker när man klär en sockel i textil - vips så har den fått ett nytt värde - mycket lyxigare. Han intresserar sig för det borgeligt praktfulla. Han bjuder på en mycket fysisk & direkt upplevelse förmedlad av opassande mängder tyg & draperingar. Han bearbetar den "komiskt traumatiska" erfarenheten som uppväxten i Dalaarna givit honom."
Här är en liten del av verkförteckningen:
Grishals (2004)
Metallkonstruktion, glasburkar, trä i vatten, tygklädd sockel
Potäten (2006)
Hyllor, IKEA-konsoler, OLW-skruvar
Kunglig Majestät Pluralis (2006)
Textilt arbete med broderi, frigolit, trä, bollfrans
Är det nått jag gillar så är det bollfrans...
Ja vad mer finns att tillägga... jag tror jag fann fullkommlig tillfredställelse där ..

4 kommentarer:

Maria sa...

Ja, en fryntlig bollfrans är aldrig fel!

Lotta sa...

Även om den är lite väl bra på att sammla damm.. så är den häärlig !

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lotta sa...

Åja, han är ju klädd i en textil-klädd sockel..... så fin & lyxig !