söndag 12 november 2006

Sami Nieida Joik av Liselotte Wajstedt

Jodå jag tog mig upp i morse o lallade ner till Zita för att kolla in den där filmen, biljetten var sponsrad & biografen ligger ju nära så då kan man ju offra sig till att lägga lite tid att kika på en film om en identitets-sökande same.. även om ämnet är lite väl uttjatat just nu.. så tänkte jag ..
Jag blev riktigt positivt överraskad! Även om det inte var en färdig film vi fick se... Det var snyggt gjort, bra musik, najsa animationer & inget sentimentalt joller!!! Längtan efter att vara same... & att ha en kolt... som man inte behöver när man väl har den... Hon verkar bra den där Liselotte. Jag blir riktigt nyfiken på att se hela filmen! Tack för det !
Gick & fikade efteråt på 113 50 här nere på Sveavägen... & vi diskuterade såklart identitet & kom bl a fram till att en lustig del i den samiska identiteten verkar vara att man ska bli intervjuad om just identitet... medverka i utställningar, informera, vända ut & in på sig själv allt som oftast & vi undrade lätt vad man själv får tillbaka, alla hade typ en intrevju på G... måste se till att få nått tillbaka tänker jag..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte intervjua mig. Jag lovar dig att du ska få någonting tillbaka då!

Lotta sa...

Jodå, jag kan väl försöka få tid att intervjua dej... men ska jag gissa vem du är då .. eller?

Anonym sa...

Jag mailar dig