lördag 18 mars 2006

Norrut Genom Stockholm City !




Kiruna-killarna hade en heldag på stan igår, med vildmarks-mässa & en massa shopping, pendeltåg, tunnelbana och en massa annat. Trötta & glada kom dom tillbax & började planera för en fredax-barrunda i city. Helst verkade dom vilja till Spybar, för att leta upp nån prinsessa, ... som tur var somnade en på soffan & den andra verkade åxå lätt slut efter dagens vandring i asfaltsdjungeln, så det blev hemmakväll med kaffe & torrkött istället. Såå skönt tyckte jag, som ogärna går ut nere på ställena vid Stureplan, nätack.
Vid 7 tiden i morse stod kaffet på bordet, bara för mig att gå till dukat bord & käka frukost, gott gott gott! Nu har den ena åkt till Älvsjö för att jobbba på mässan & de 2 "ungdommarna" hoppade in i ny-bilen för att kryssa ut ur Stockholm, Norrut Norrut Norrut, hem till mamma...
Lördagsmorgon i Stockholm, tidigt & trevligt, jag tror faktiskt dom kommer våga sig tillbaka hit till Stor-byn, inte så djävla långt från Kebnekaise egentligen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser att det är en liten fyllebloggare som har länkat hit inatt, Mr Wannabee liteavvargebaradetärenminoritet har vatt i farten inatt, gulligt & kreativt på min ära!!!