onsdag 29 mars 2006

Åskmålning............



Nya gula piller med fiskolja, träning, sommartid, inga cigg på 4 dagar & bra sömn verkar ha gjort mig till en pigg & glad männsika igen.... skitskumt... har nästan min gamla fina energi tillbax...
Men denna morgon väcktes jag till ilska... Jag bara måste få börja dagen med att dricka kaffe i lugn & ro innan jag kan hantera andra människors snurrerier i min foajé (jag har döpt om hallen), nu bara östes det konstig energi över mitt nyvakna jag. Blev tvungen att dra till färgaffären & få lite perspektiv & positiv kraft av mina favorit gubbar & gummor där, & det slutade med att jag fick billig färg & gick därifrån med hoppsa-steg. Hem igen & ser till att hjälpen går hem så att jag får måla själv.
Det jag är mest förvånad över nu är att jag inte köpte cigg på vägen till färgaffärn.... & hur funkar egentligen dom där gula fiskpillrerna som jag fick av Nalinski, dom verkar vara uppiggande eller nått... Så, nu har jag lugnat ner mej lite & ska in i målarångorna så det det bara ryker om det....
Hade jag bara haft en cigarr........

4 kommentarer:

Maria sa...

Själv ska jag öppna salong i min hall senare i vår... med sedvanligt svammel i nattmössan, nice music och sandvikare på nattakröken...

Lotta sa...

Din egen Vårsalong!!

Anonym sa...

Länge leve MegaOmegaSuperStarka fiskoljepiller!!!
För övrigt är cigarrer äckliga.I det första gemaket/biblioteket ska det bara väl drickas champagne och möjligtvis rökas nån superlight med långt munstycke???Mycket bättre tycker jag.Och för övrigt stavas Nahlinsky med H... :)

Lotta sa...

Sorry Nahlinsky!!! Jag stavar inte så bra alls.... Jag börjar tro att det ska bli rökverk på balkongen... & så portvin, cognac & möjligen champagne i Biblioteket & Foajén.... beroende på om jag har börjat röka då eller ej...