söndag 5 mars 2006

Problematik Teknik !


Telefonsamtal:

  • Hur kommer man ut på nätet om man inte snålsurfar då?
  • Det finns väl modem inbyggt liksom
  • I bilen menar du, eller måste man köpa ny?
  • Bil? Nä alltså nu menar jag hemma, eller i datorn
  • Du menar att det ska gå att surfa via vanliga telefonen då alltså?
  • Ja man kan väl sätta en vanlig backelit-telefon på ett USB minne och tejpa fast på huvudet , så att man slipper köpa headset?
  • Jo, och binda fast en bricka på magen så att man kan gå runt med datorn. Som en bakvänd mes eller vad det heter, blir ju mobilt
  • Kan man koppla den där snabbtelefonen via floppydiscen här?
  • Nä inte utan en adapter tror jag
  • Hur blir det med den där kaffekoppsvärmaren som man kunde koppla till USB-porten om man går omkring? Finns det stänk & skvalpskydd tror du?
  • Finns det inte så bygger vi om den!

Med vissa människor är allting möjligt! (Det är ju med dom "vissa" som jag vill leka, kan jag inte förstå det!) Om man bara tar omvägen via dom gamla beprövade komunikations-medlen kan tillochmed jag ibland tro mej förstå hur vi komunicerar idag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ju hittat en likasinnad "lekkamrat" i telefonen iallafall ;)

Lotta sa...

Ja, ibland har jag sån otrolig tur!

Maria sa...

...och du, jag har funderat vidare på det där med uppkopplad i bilen... cigaretttändaren!!! Finns det fortfarande såna i bilarna idag? DÄR måsta man ju kunna koppla upp sig, eller hur!!!?

Lotta sa...

om man vill koppla upp sig till en doppvärmare så kanske det går den vägen va!?