söndag 11 mars 2007

Blommvattnerskan ...

Lata dagar .. härrligt ... mitt enda uppdrag igår. (ja eeegentligen i förrgår, men jag orkade inte riktigt..) var att ta mej ut & hem till en kompis som har lämnat landet för att tillbringa flera veckor i Brasilien (stackars sate), ja & där skulle jag vattna dennes blommor...
*
Mitt första dilemmma var .. var köper man tunnelbanebiljetterna & framförallt huuur mycke kostar dom.. man har ju hört att det ska va helt galet dyrt nuförtiden... & eftersom jag själv åker på ett ... kort ... som inte alls passar sig att visa upp på tvärbanan.. så tänkte jag köpa en biljett för en gångs skull... Nåja, det visade sig att dom kostar 20 spänn, bara man köper dom i pressbyron... & 40 om man köper i spärren. Det värsta var att ingen kollade min biljett på tvärbanan.. men men..
*
Blommorna är nu vattnade & jag har en extra biljett på fickan & så fick jag åka tunnelbana i värsta lördax-familje-virret & trängas med hela Stockholm... brrrrrr ... skönt att komma hem till Vasastan igen..

Inga kommentarer: